tisdag 21 oktober 2014

Detta med egentid

Ja eller pussel. Egentid för mig är tid jag har att satsa på mig själv - träning, vänner mm men med barn är den tiden svår att få till varav man måste pussla ihop tiden för att få allt att gå runt. Jag hoppas nu framöver kunna komma igång med träningen igen och att kunna börja springa igen. Känns som om man har haft ont i halsen i en evighet. Blev hemskt dålig i måndags med feber och värk i hela kroppen men somnade kl 19 och sov tills morgonen efter ( ja om man räknar bort några omgångar kjäks från dottern under natten). Konstigt nog känner jag mig frisk men lite matt i kroppen. 2 dagars vab är faktiskt ganska skönt men idag och ja igår också var ju barnen nästa friska. Igår var vi ute en stund och cyklade. Skönt att barnen nu kan ta sig fram på egen hand och att man kan avverka lite längre sträckor. Blir en hel del Hemköp tur och retur och runt kvarteret. Kul att se att de bygger så mycket nytt. Mailat Skånetrafiken om busshållplats här uppe i Dalby och inväntar nu svar. Kanske ska engagera mig mer för Dalby? Alla andra är så tysta...

Så idag blir det att måla, städa bilen inomhus då den ska på service imorgon, och att baka - jag är grymt sugen på chokladbollar och barnen älskar att baka de. Win win. 

Så nu ska jag packa med de till skogen för frisk luft och kolla in Skrylle och löven. Älskar att samla naturskatter! 

Softar 2 min på sängen - egentid:-) 

Mertid:-) - inte så egen längre...


Övertid:-) - hela gänget! 

Pluddie

Gravid med snuttar:-) 

Onsdag idag och jag känner att det kan bli en bra dag! 

Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar