måndag 3 februari 2014

Blinka lilla

Ni vet det där känslan när man är på G? När man är laddad upp över öronen och on the way? Själv är jag tvärtom. Varje dag är en ansträngning då jag är så trött men jag ser allt vackert i min omgivning och tar mig igenom. Jag behöver semester;-) Ett bra tips har jag kommit på är att laga god enkel mat och att busa med barnen. Det tar man sig långt på! 

Ville har varit sjuk nu och idag fick Ella gå på dagis varav jag haft en fin dag med bara Ville. Vi har hjälpts åt att göra smoothie och spelat piano. Vi gick på en promenad och han var orolig att alla skulle tycka han va en bebis om han åkte vagn men jag sa att han fick vila benen bara. Det gick bra men man märkte att liten börjar bli stor:-) ikväll när jag lagade tomatsoppa sa han plötsligt - mamma nu tror jag jag kan... och så spelade han blinka lilla stjärna:-) på pianot alldeles rätt stolt blev jag! (Mamma: filmen finns på Facebook). 

Själv är jag frisk men trött. Jag och Sandra har antagit formen av pensionärspar och somnar redan kl 20.30 i soffan. Längtar efter vår och ja sa jag semester? Nästa vecka ska vi i alla fall till Göteborg och bara njuta! Kanske tom få till lite vakentid efter 21:-) nu hoppas jag att igenkänningsfaktorn på detta "problem" är hög och antar att det bara är januari som tagit ut sin fulla rätt som månaden man undrar varför den var så lång...??? 

Jag kom i alla fall ut i löpspåret i lördags och det kändes super men efter att ha haft sjukstuga i 4 dagar med mat, disk och tvätt så har jag gjort mina träningspass för en stund:-) 

Beundrar alla andra föräldrar som orkar träna hur mkt som helst. Vad är hemligheten - nanny om nätterna? Ett hysteriskt överdimensionerat dold lager i källaren av red bull? All power till er!

Nä nu tar jag söndagsmys och laddar inför tisdag:-) film, mjukisar och linne! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar