tisdag 23 september 2014

Hetsig lugn dag


Ja igår stämplade man ut 11.30 minsann. Så himla skönt då det känns som om man har hela dagen fri. Annars blir dagarna väldigt långa. 05.30 klockan ringer, man snoozar, äter frulle sen skyndar till buss, jobbar 8 h, pendlar 1 h hem, hämtar barnen 17.15, mat 18.30 sen 19.30 läggning, 19.50 dusch, 21.00 kvällsmat och 22.30 sova... Men igår så hann jag slänga i mig lite soppa när jag kom hem runt lunch, lämnade låneböcker och lånade 4 nya då alla barnens böcker är nedpackade, postade ett paket sen hämtade barnen.


Dagens mission var att Ella skulle till astmaläkaren i Lund. Ville fick premiärvara hos mormor medan jag och Ella körde in mot staden. Ella fick en till inhalator och medicin mot astman som kommer komma nu i höst-och förkylnings tider. 

Väl hemma lagade jag två maträtter, då barnen inte gillar kokta grönskar, innan jag stuvade in barnen i pyjamas. Ville tog på sig mössa då Ella skrek (hon fick inte en banan innan maten)... 
Sen lekte vi med lera innan läggdags 
Blandade färger:-) 

Lillördag idag och det känns i kroppen, redan ganska slut efter helgens packning så bara att kötta på. Kötta kötta!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar