tisdag 1 juli 2014

Shopping på schemat

Vilken underbar känsla att ha semester! Idag fick jag bästa starten på dagen - det ringde på dörren och utanför stod Ville och Ella och ville pussa på mig! Ja jo anledningen bakom var att jag skulle uträtta ett ärende åt C i Malmö och skulle få lite pengar - men ändå! Vilken start på dagen att boosta med lite kärlek från ens barn. Efter en lång skön frukost drog jag och Sandra en snabbis till Ikea sedan in mot stan! Jag gjorde en hel del reashopping och resultatet blev en gräddvit klänning med snöre i midjan till ett bröllop vi ska på i juli, en vinröd klänning jag ska ha på mig på jazzkonserten vi ska på på fredag i Algutsrums kyrka, en jeansjacka att ha över klänningen, ett par svarta tygskor, en svart långkjol, ett par mörkblå tighta jeans och en ny scarf! Boom! 

Nu är väskorna packade till bredden för 5 dagar i Kalmar! Mot bad, fiske och god mat! Vi ska bo hemma hos min pappa i Timmernabben och njuta av det fina vädret som är på väg. Pappas hus ligger en gata bort från bryggor, hav, rökeri och en mysig badvik! 

Vi har typ 10 par skor med oss, 6 jackor och hundra ton kläder! Typiskt två tjejer:-) för att inte tala om alla skönhetsprodukter! 

Sandra har vattnat alla blommor och nu ikväll ska vi våga oss på att se en skräckfilm - vi är verkligen två mesar. Inatt vaknade vi av ett hasande ljud (som vi båda hörde) och blev livrädda. Ibland undrar man om det kan spöka alltså. 

I helgen var Susanna här med hennes Jacob och visade upp lilla magen (v27). Så mysigt att träffa gamla kära vänner! Så mysigt att få känna små sparkar från en växande mage! Snacka om att man blir sugen själv om allt prat om vagnar och kläder! Men vi har bestämt att vänta ett tag tills vi har en större lägenhet och sparat lite mer:-) Sen kommer det förhoppningsvis bli en liten syster eller bror om några år:-) 

Ha en underbar vecka allesammans! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar