måndag 2 juni 2014

Morgonpuss har liv i mun

Vilket underbart väder idag och vilken underbar känsla av att få en varm nyvaken smal 4 åring i famnen som pussar en godmorgon! 3 åringen däremot gav mig en lavett när man närmade sig med morgonpuss - sova meja mamma. Ja antingen det eller "gå och lägg dig tidigare dotter". Men men. Lämningen av de gick väldigt bra och i höst kommer vi börja byta på fredagar istället och jag kommer förhoppningsvis kunna sluta tidigare de fredagarna också så att de dagarna blir mindre jobbiga för barnen. Så skönt att ha en dag i veckan som känns lite mindre ansträngande. Underbart att boosta med semester också och samla energi och en massa fina dagar i livets egna godispåse!

Idag är det jobb och efter det möte så jag hoppas så att man piggnar till av all action på jobb. Penicillinet har börjat verka nu och det känns great men kroppen känns som bly!!! 

Igår var en väldig känslomässig kväll med massor av saker som fyllts på i bagaget och ibland behöver man en kväll där allt bara får komma ut! Jag är väldigt bra på att ta in allt då jag är ledsen men dagen efter ser allt alltid ljusare ut och känns mycket bättre! Jag tycker fortfarande det är jobbigt att inte ha barnen hos mig jämt, eller att vi inte har råd till ett hus och att Dalby inte kryllar av 4-5 or och att man " alltid" är sjuk och upplever press från jobbet men dagen efter känns allt alltid mkt bättre! Men ens mamma-samvete går ju bananaz delux ibland och då får man bara svälja livet och tralla på.

Utöver det så går jag bananaz i C vitamin- smoothie djungeln just nu. Idag gjorde jag en på mango, banan, is, yougjurt, ingefära och nyponpulver! Try. 

Måndag! Wiho! Ut och njut av livet. Så länge man själv inte är döende eller ens familj är livet fab! Och för er som är döende - fånga varje sekund och återminns! Livet är varma kramar och morgonpussar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar