lördag 7 juni 2014

Att bara vara

Äntligen tror jag att jag börjar förstå uttrycket "bara va". Jag har aldrig "bara varit" utan har alltid sett till att vara på väg. Sätta mig själv iväg, igång på tur - in action! Nya saker, skeenden, händelser. Igår efter att ha arbetat tidigt pass kom jag hem efter jobbet och i dörren möttes jag av varma kramar och kyssar. Lite lunch och chokladmousse på det sen in mot staden för bio. Efter bion tog vi en öl och bara satt. Vi pratade om vad vi skulle göra i helgen och kom fram till - förmodligen ingenting! För första gången på länge (kanske ever???) kände jag mig nöjd och tillfredsställd. Visst bankkontot denna månad skriker i falska höga toner men mjau - det gör mig inget för jag har allt kändes det som. Flaky? Så skönt att inleda helgen med den känslan. Så idag tog jag sovis till 8 gick upp och åt min gröt som den lilla gosebjörn man är och åkte sen in till stan för att köra klass i spinning. Det var så skönt att känna benen arbeta och att svettas. Sköna känslor!!! Vädret är fantastiskt så efter lite mat tänkte jag provskjuta min nya systemkamera i Stenbrottet:-) 

Ibland kan egentiden kännas bra och jag kan vara nöjd med den. Men jag kämpar för den. Och jag är/blir glad/nöjd när jag lyckas med det. 

Andas in en bra helg! Andas ni med! 

På väg in mot staden

Med denna goding i magen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar