måndag 16 juni 2014

Att mötas i kriget och kärleken

Jag tror att många relationer, vänner som kärlek vinner och överlever på att man tillsammans kan hitta ett bra sätt att mötas. Detta gäller i alla situationer. Längtan, i skratt, i bråk och i svårigheter. Blir det fel där - i det där stället där allt står på spel eller kan avgöra tror jag inte en relation kan få leva vidare utan snarare tar ett snabbare slut än vad den hade kunnat göra. 

Jag tänker ofta på mina närmaste vänner som jag älskar av hela mitt hjärta. De som alltid finns där och säger "rätt saker" när man behöver det. Som inte alltid kommer med de råd man helst vill ha men som förstår en och jag med de. Likaså är det i kärlek. När jag träffade Sandra så kunde jag brusa upp och bli sur för att sedan lära mig att hon kunde också det - fast oftast aldrig på "samma sätt". Jag behöver någon som är min vän i alla lägen men som också kan leverera det där utöver vänskap. Min vardag är helt plötsligt underbar fast än att 3 årstrots, monsterrädslor och ekonomi gör sig påminda... 
Denna Goa killen som ger så mycket kärlek och som man varje dag lär sig ngt nytt av

Denna vecka på jobb består i stort sett av 12 h pass på jobb. Mycket som ska ordnas inför min semester och mycket som ska "bäddas" klart för de andra som ska ta över de 4 veckor jag är borta. Spännande men samtidigt nervöst. 

Ikväll ska vi kolla på flygbiljetter till Frankrike och en fågel viskade i mitt öra att tydligen kan man åka och bo gratis i Stockholn ett par dagar också! Kommer bli en grym semester. 

Beställde förresten mina nya bågar idag! Jag hoppas de hinner komma till helgen *ler*. 

Nähä om jag skulle äta lite, klockan är snart 19 och ikväll ska jag och Sandra träffa Emma och Kolan för ett möte om barnen och hur vi ska göra med hämtning och lämning till hösten. 

Barnen hade "målat pjesent"...på Villes dopgåva men ja vad kan man säga... Ella hade tom målat ett brunt hjärta till mig. Man kan inte bli arg... 

Ett år ihop:-) 

Ha en fin vecka allesammans och kötta på. Livet är kötta. Livet är kärlek. Livet är K. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar