torsdag 12 juni 2014

Läggningen ur balans - damn you sun

Ja hur förklarar man för pigga barn att det är dags att sova fast än att det är ljust ute? När sovrummet är en bastu och allt ljust...??? Hmm. Igår vid läggning tog Ella saker i egna händer och sjöng för mig - med koreografi till. Hon satte sig upp i sängen och viftade med händerna och knöt en hand i luften - till aj aj aj aj buff... Hon ville inte somna. 1 h senare somnade sessan i alla fall. Slutkoreograferad. En annan är helt slut på kvällarna. Också jag slutkoreograferad.
Pigg som en ärta...

Idag kom jag på att jag har "bara" 8 dagar kvar till semestern varav 2 av de dagarna är utbildning. En dag ska jag upp till Stockholm och lära mig ett program som heter Delta och en annan dag ett annat program som heter Future. Känns ibland som om man jobbar på en rymdbas men ja.... Känns konstigt att ha semester för första gången i ens liv - betald semester och att man kan vara ledig 4 veckor! Jag ska njuta till fullo och verkligen ladda batterier! Jag har lovat mig själv att börja träna mer, äta jordgubbar så ofta jag kan, våga bada med även om det är kallt och så ska jag och Sandra försöka åka på en roadtrip i Europa. Ska bli underbart att ha barnen 3 v också eller ja säkert ganska intensivt men ändå skönt. Vi ska hem till Kalmar och bada hade jag tänkt och träffa släkten! Så jag ska ha en underbar sommar hade jag tänkt. Jag har så dåligt samvete att jag förra sommaren inte kunde vara ledig mer än en vecka så denna sommaren ska jag njuta att ha ledighet med de innan de börjar ny förskola. 

Imorgon ska jag kolla på nya glasögonbågar. Addera min samling med ett par till. Vill ha ett par svarta matta hade jag tänkt. Bilder kommer. 

Nu verkar de små liven ha somnat (skenet och tystnaden kan bedra) men jag hoppas. Ner i tvättstugan sen kanske njuta av ett glas rött i min ensamhet? Underbart! Ska borra ner tänderna (???) i typ 15 Afs:ar jag ska redovisa imorgon...
Någon har nödlandat... 

Kan smutta på helgen som kommer bjuda på träning, grillning och förhoppningsvis bad. 

Ha en fin torsdag






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar