onsdag 13 november 2013

Tro, hopp och kärlek

Jag sa till dig: Idag har vi både bråkat, argumenterat, gråtit, skrattat och kramats – en helt vanlig dag som oss. För tro, för hopp och för kärlek. 

Ja så himla skönt att ha 4 dagar att vara med varandra hela tiden och inte göra annat än att prata och skratta. Ja sen att många av våra diskussioner leder till än det ena, än det andra är en annan femma. Vi har diskuterat livets stora frågor och ja vi delar inte alltid samma sätt att se på saker och ting men vi försöker förstå varandra och respektera varandras tro och åsikter. Jag tror det är oerhört viktigt att man förstår varandra, sen behöver man inte vara ense om allt men att man vågar stå för det man tror på. Jag är ju väldigt akademiskt lagt och vill gärna ha allt på svart på vitt, varav när jag frågar om svar som inte finns så blir jag frustrerad. Men men 4 dagar i London tog oss närmre och i njöt av denna fantastiska stad varje minut!

London was great – verkligen. I söndags strosade vi omkring i Soho och efteråt var vi och åt på Jamie Olivers restaurang recepies i Nothing Hill. Jag åt kyckling och Sandra fisk, fantastisk gott – kan verkligen rekomendera! På kvällen såg vi en av de roligaste filmerna jag någonsin sett – We are the Morris (nånting i stil med det) medan Sandra avskydde typ filmen. Jag och Carl skrattade så vi inte fick luft. En film som handlar om en kille som är en enkel ”drugdealer” och som får ett jobb där han måste lura den mexianska passkontrollen att han åker med sin familj som ska uppträda som ”The American Dream” men där mamman egentligen är strippa och dottern hemlös. Sonen är milt efterbliven och ja pappan han ska försöka hålla ihop det hela=)

I måndags gjorde vi Oxfordstreet och jag handlade två jackor och en väst, även en klänning med paljetter i guld slank ner annars blev det att hålla i pengarna. Vi hade ju sparat till kvällen då vi firade 3 månader. Så på kvällen gick på på ”The Winebar” och åt fisk och kyckling och delade på en flaska fantastiskt rött innan vi gick på teater och såg musikalen Billy Elliot! Fantastisk mat och vilken föreställning sen!'


Igår besökte vi Bageriet som är ett svenskt cafe med fantastiska bakverk mitt i Covent Garden. Efter det blev det lunch på Jamies Italian=) Lite mer argumentation om livets stora frågor och sedan tunnelbanan mot Heathrow.


Vi bodde hos Carl och hans trevliga spanska flickvän i centrala London i en väldigt fin liten lägenhet – tusen tack för allt!!!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar