tisdag 22 maj 2012

Piffet hemma

Idag fick jag veta att jag inte alls fick go wild and crazy på Nova ikväll utan att pengarna istället skulle läggas på inredning. Japp frugan bestämde. Nej men såhär är det att vi har snart bott i vårt hus i 2 år och det ser fortfarande ut som om vi nyss flyttat in i vissa rum. Ingen av oss gillar gardiner (kan vara att vi båda hatar gardinstänger), och vi har inte haft tiden att sätta oss ner att fundera - avd tycke rvi är snyggt och HUR vill vi ha det. Jag gillar att ha det svart och vitt, klassiskt med färska blommor och ljusa gardiner. Frugan gillar linne, Lexington och saker vi inte har råd med.

Hittade en sånhär jag skulle kunna tänka mig i sovrummet.
Så nu blir det dags tat leta stol. Sedan är jag sugen på att ha en fin spegel i rummet men då den ska vara bakom dörren (pga platsbrist så blir det nog mer en vanlig spegel)...

Japp gardiner och krukor ska också inhandlas samt växter som skulle överleva fler än 7 dygn utan vatten och kärlek.

I nästa vecka fyller Kaddie år och då ser jag fram emot kanske lite egentid med frugan.

Ikväll är det dags för BP, första hem och laga mat och städa sen svida om och ladda ordentligt inför EV ikväll. Är man värd lite sorbetglass?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar