fredag 4 maj 2012

Mäts livskvalitet i en list?

Ja jag har inte haft tid att uppdatera del 2 på Budapest men jag kan säga att det var en fantastisk resa med båttur längsfloden by night, galamiddag och bad på ett turkiskt bad från 1500-talet, allt blandat med 30 grader varmt, trevliga kollegor och sommardofter. Vi var ute på Budapest "undergroundklubbar" men de var i själva verket restaurerade innegårdar i de gamla judiska kvarteren som konstelever hade fått go wild and crazy about, så utan att ha druckit mer än 2 öl trodde man nästan att man sniffat i sig något vitt för överallt såg man konstiga saker.

Hemma igen. Underbar vecka. Alla barnen fick presenter från taxfreen. Man minns ju själv hur gärna man vill eh apaket då ens föräldrar rest någonstans och man stid förväntansfull hemma i tamburen men icke... Så jag slog på stort och köpte både leksak och godis.

I onsdags firade jag och frun 3 år som förlovade. Jag gillar datumet den 2 maj. Ett år sedan min farmor gick bort (inte så kul) men annars ett lent datum som ligger mig varmt om hjärtat. Vi hade grillat på eftermiddagen och satt utomhus i våra nya utemöbler medan barnen hoppade på studsmattan. Svenssonlycka men ack så härligt. På dagen hade vi varit och kollat på en billigare hyresrätt men nej. Listerna i lägenheten var helt söndergnagna av djur (tvinga mig inte att behöva dividera kring vilka osrters djur) och diskmaskinen var nog född samtidigt som Berlinmuren föll... När man kommer till något "mindre" bra inser man hur bra man faktikst har det och jag måste verkligen försöka att bli bättre på det, att glädjas åt det jag har. Barnen kan vara pain in .... *beep* men de har sina ljusglimtar som blir som små glada solkatter man fångar och låser in i hjärtat och tar fram dagar då det regnar eller då man är ensam (läs resande fot). Vi bor fantastiskt bra med fina grannar och fina lister och i sommar ska vi ta tag och designa vårt sovrum, pimpa det, så ja vi trivs bra och vi stannar.

Idag är det fredag och idag jobbar jag min sista dag inför 11 dagars ledighet, skönt på sätt och vis men jag trivs lite för ba på mitt jobb. Det är lagom mycket att göra vilket är skönt då jag lär mig nya saker varje dag, och så är det trevliga kollegor, men bäst av allt är kaffet. Jag kan sitta med ett ärende i lugn och ro och dricka kaffe, gott kaffe och blir på så sätt en mer harmonisk människa.

Träningen (vi fortsätter i uppdateringsträsket)... så har vi bestämnt att vi ska köpa kort i Skrylle så vi kan underhålla biceps och rygg under sommaren. Jag vill ut och springa (den meningen trodde jag aldrig mina fingrar skulle författa) men jag vill och känner ett behov. Ett perfekt sätt att vädra känslor och tankar. Ett sätt att gå vidare i vardagagen, i livet och mot en bättre mer hälsosam kropp.

Ikväll är jag hemma med två minibus, blir nog kycklingpasta med rödtjut (ja inte till barnen) för att sen knäcka lite rumble eller en film. Nej visst jag måst eju pacak flytvästar, resesäng och fiskespön (måste handla fiskespön) för imorgon ska vi sova i stuga vid en sjö med Villes knoppgrupp. Vi ska paddla kanot och fiska och grilla korv och sova över. Men innan dess Bamsegympa, perfekt då hinner jag förbi stan och handla allt som behövs i sista minuten inför Cypern.

3 dagar kvar nu och jag längtar verkligen.

Ha en fin fredag! Detta är vad som väntar mig

1 kommentar:

  1. Ha en riktigt riktigt skön resa nu söta du! Njut av familjien, glass, sol och gott vin....glöm allt om vardag:))
    Vi hörs och bokar in något när ni kommer hem!
    kramis

    SvaraRadera