tisdag 29 maj 2012

Öland och mors dag

Gud vas helgen går fort. I fredags åkte jag och Lovisa hem till Öland och wow vilken helg vi har haft! I fredags var vi på krögers. För er som inte vet vad det är kan man säga att det är The Place to be i Kalmar. Så givetvis begav vi oss dit. Träffade ett ex och insåg att jag hade blivit tant då jag riktigt kunde känna hur fort tiden gått sen den dagen vi två gjorde ofog på Staggs skolgård kl 04 om natten... Men kvällen var trevligt. Helgen bestod annat av att städa ur bodar hemma på Öland men vi hann även med en shoppingtur till Köpstaden.

Mors dag firade vi genom att äta frukost på Slottshotellet och hälsa på mormor.

Givetvis blev jag sjuk efter denna händelserika helg men har gått till jobbet då jag inte har råd att vara hemma mer. 22.000 hade vi i räkningar denna (och ja alla andra månader också) gång... Suck. Kan man tillåta bigami så kan vi gifta in en till som försörjer oss ha ha!!!

Just det Carola fyllde ju år igår. Hon fick ett par skor av mig, en tidning, godis en picknickfilt (den kunde jag riktigt känna att hon (vi) verkligen önskade sig *host oss*) och sen det stora var att vi ska träffa en fotograf imorgon som ska ta kort på oss utomhus! Så imorgon blir det fotografdate, shopping på stan, middag ute sen bio! Maxad dag!

Längtar. Så nu jobbar jag på att bli frisk. Bäddat ner mig i sängen medan ville ser på film (kådet) och bläddrar i hans fotobok. Inbillade mig att 4 bitar choklad var räddningen mot en friskare kropp men att döma av min mages tillstånd just nu så hade jag fel. Men gott i gommen var det!

Nähä nu ska jag vila och verkligen mindfulness'a hela denna process.

Shit Skåne är vackert nu. En liten passus. Kalmar var också vackert. Torpdrömmar likaså. Någon som är vackrast är ändå sonen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar