måndag 21 maj 2012

I've got life

Jag följer en del bloggar men inga om high fashion eller träningshets utan de om livsöden. Jag finner det otroligt fascinerande att ta del av folks liv på nära håll men ändå med den distansen att det förblir anonymt. Jag finner styrka att orka kämpa med de problem man själv har när jag inspireras av andra som kämpar mot större saker än jag, som cancer, barnlöshet och skilsmässa.

Idag har varit en bra dag och jag tror att man alltför sällan stannar upp och hyllar det lilla eller bara de facto att allt är precis som vanligt. Ingen är sjuk, ingen gråter, pengar finns på kontot, mat i kylen (snart in i magen) och kärleken är på topp- inte förstörd, sårad och slagen utan ljusrosa och ja som en färsk marshmellow.

Jag önskar att alla fick ha det så. En mening eller tanke som ofta åker genom mitt huvud är en sak som en av mina älskade vänner en gång sa när jag frågade henne vad som var jobbigast när hennes mamma gick bort och hon sa då att allt som bara fortsatte som vanligt. Och jag kan förstå det så väl att hade jag inte haft det så bra som jag har det idag så hade jag blivit så arg på allt runtomkring som gick vidare när jag stod kvar.

Men mår man bra så njuter man av att följa med. Jag är så tacksam för att jag har det jag har även om de utspillda lattekopparna är alltför många eller mina vita nerfläckade linnen likaså så har jag ändå det. Och jag har någon att dela det med.

Nej fy vilket djupt måndagsinlägg. Dags att slänga lekamen i vatten och njuta lax som frun har "lagat". Ha jag älskar de facto att BARA för att hon lagar lax (typ dyr mat) så tror hon att hon festat till det och verkligen lyckats med maten när det enda hon gjort är att sätta in en ledsen laxbit i ungen. 20 min och dragit ett barn på pepparkvarnen. Jag säger ingenting men inombords ler jag. Det är min "mästerkock" det. Laxfixaren. Ursäkta hjäddanen men så är det.

Trevlig vecka allesammans. Imorn leder body pump. Tuff klass har jag planerat imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar