onsdag 30 maj 2012

Egentid hurra

Det finns de som menar att egentid inte är ett ord som existerar som småbarnsföräldrar men det gör jag. Jag tror det är viktigt med egentid för att kunna hinna med att ta någa djupa andetag.

Idag ska jag och min fru göra stan, träffa en fotograf och gå ut och äta (och om vi orkar bio) men jag känner mig inte pigg (magont och frossa) så kanske blir det bara en fika - vi får se. Men skönt att vara bara med frugan lite.

Japp 2 dagar kvar till föräldraledighet då ra. Mission i helgen: Laga sjukt många matlådor och märka upp innehåll - fågel-fisk-mittemellan, så att jag slipper stå med spisen med två kiddos hängandes i benen. *letar på tasteline så ögonen glöder* ha ha vem skojar jag med, blir väl lasange, köttfärssås, pastagratäng, fisklåda och köttfärslimpa på längden och tvären och en hejdundrans massa sallad. Är det någon som har tips på hur man får barn att äta grönsaker tar jag gärna emot de. Linser och morätter kan man ju gömma i mat men hur jobbar man med tomat, paprika och gurkan liksom?

Nu håller vi tummarna för bra väder. Picknickväskan ska packas var dag, skogsäventyr, slottsbesök, Ölandtrip och bakning står på schemat. 2 dagar kvar! Sen ni.

Nähä om man ska sluka ytterligare 1 Ipren och se om den hjälper...

Håll hårt i varandra. There's a storm coming Harry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar