måndag 29 november 2010

Advent is in da house

I fredags kom älskade lillasyster hit och vi lagade god mat och till efterrätt öppnade vi fortunecookies. Carola var iväg med Theodor, minst sagt en körig kväll men det löste sig bra då jag fick vick på min BP klass och fick vara hemma med Villen. I min kaka stod det "you will enjoy true succes in everything you do" - hur ska man tolka detta? Efter mycket bus med mostern somnade Ville gott sen såg vi på film, how to train your dragon. Inte den bästa film jag sett men nu har man sett den.

Men ett litet tag var han med, wow fin drake tyckte Villen

I lördags åkte vi till XXXL möbelvaruhus, mjau säger jag. Det såg ut som att gå igenom en massa hotellobbys eller konferensrum, inte som hem man kunde bo i med familj. Men visst maten var god och Ville gillade hästen man kunde åka på. Hoppla!

Senare på eftermiddagen kom Aston (Villes bästis) och vi var ute och åkte pulka. Efter några åk och snö i ansiktet gick vi in och badade. Mysigt sa killarna.

Men innan dess busades det lite...

Ville glad efter lite mat och lek med dammsugaren (kolla frillan)

Sen på morgonen var vi ute igen, men denna gång till lekparken för att gunga. Men Aston var trött och somnade i vagnen och Ville hade gjort nr 2 så det blev att vända hemåt efter bara en kvart.

I helgen bakade Carola pepparkakor (som hon sedan slängde då hon enligt henne själv misslyckades), hon satte upp julstjärnor, pyntade med tomtar och hämtade andra julsaker i förrådet. Vi var också på bio och såg en svensk film som hette 4 år till. En bögfilm, svensk... Mjau säger jag. Det var bra skådespelare men jag kunde inte riktigt känna varken, kärleken, budskapet, pirret eller den där lyckan när de får varandra på slutet, så betyg 2 av 5.

Nu ska jag snart iväg och jobba. Ska vicka för Johanna på hennes spinningklass ikväll, tjoho. Dock har Carola smittat mig med sin hosta så nu känner jag mig krasslig igen. Hu ha.

v. 17 idag (tydligen), veckorna bara går, nyss var det v. 14 men sen känns det som om vi var i v.16 en evighet... Nu: Bara 2,5 v tills vi får se lilla bullen i magen. *längtar näshåren ur mig*

Love to you/Ida

2 kommentarer:

  1. Åhh så goa bilder på lillkillarna!!!!! I miss Ville! När kan vi leka igen!?

    kram Mims

    SvaraRadera
  2. Sv. Vad glad jag blir att du gillat bloggen :)
    Men som sagt. Då får vi höras och ses oftare nu. På lördag blir det av! Vilken tid är det sagt??
    Kramar

    SvaraRadera