tisdag 12 april 2011

Baby pimp my ride

Yes. Glassigt värre blir det för Ville i vår. När vi andra familjemedlemmar vrider och vänder på kronorna går det bra för Villen. Skämt å sido. Vi var ju tvungna köpa ny syskonvagn och nu en ny bilbarnstol. Vi ska nämligen ut och bila i sommar upp till Väserås och även en sväng till Öland så då vill vi ha en säker bilstol, den vi har nu är så hård och utan sidokrockkuddar varav vi vill köpa en som går att ha även senare framåtvänd. Med denna kunde man höja nackstödet ovanför själva bilstolen och den var bekvämt att sitta i. Den var också bra för att den gick att justera bredden på några cm så att man kunde ta ut den när barnet växte. Dock var den lite bred men å andra sidan ska man ju bara (ha "bara") ha två stolar bak så den får ju plats. Nu var den dessutom nedsatt från 3595kr till 2795 kr för att det var en utgående färg - he he dock precis den färg som vi kollat efter. Själv gillade jag bältena bättre på denna också. Så nu hoppas jag att vi ska bli riktigt nöjda med denna också. Inte bara nu till sommaren men även i framtiden.
Britax Multi Tech - lyxåk
Ja vad jag längtar till sommaren alltså. Att få hälsa på nära och kära, bada, äta glass i mängder, grilla, köpa utemöbler (eller om någon har ett par till övers - let us know=), bila, pussas i sommarnatten och ja tusen till saker. Men mest längtar jag efter att få vara ledig och lära känna miniskatt. Igår buffade hon tillbaka rejält när vi petade på rumpan! En rejäl kick! Stark tjej. Ska också bli kul att få vara mer med Ville och se han utvecklas i allt han gör. Han älskar ju sin spade och vatten så jag tror han kommer få en BLAST på Lomma beach i sommar alltså. 

Hemma är alla sjuka men jag är lite på bättringsvägen, har tappat rösten (sjukt sexigt by the way) men i kombination med rinnande röd näsa och snor så försvinner den sexigheten snabbare än blixten... Synd annars hade man kunnat spela på det liksom=) Ha ha

Ville är snorig men har superkul på dagis bland sina kompisar. Theodor var på studiebesök idag i skolan och träffade sina fröknar. Stora killen nu. Han förstår inte riktigt vad skola är. Ny lekpark sa han=) Söde. Bye bye lek, nu allvar i typ 15 år framöver, stackars sate. Ja men utbildas bör man annars dör man=) 

På tal om utbildning. I nästa vecka kommer en man till mitt jobb som har mitt drömjobb. Alltså ärligt drömjobbet. Lyssna på denna. Chef. Bryssel. Utrikes. Handelsavtal. IKEA. Alla mina 5 jag vill ha. Kan ju fortfarande få vissa. Dock vill snäckan inte flytta utomlands - jag kämpar fortfarande. Hur vet jag inte men en dag ska jag bo utomlands. Huga måste intervjua denna man. Hoppas han är trevlig=) Nä nu är min rast slut, orkar inte gå ut idag det regnar sjukt mycket i Lund.

Idag hade jag ont i magen - nu bättre när jag vet att Carola ska vara hemma imorgon från sitt vick och krya på sig och ta hand om sig själv=) Hemma sent ikväll men när jag kommer hem ska jag städa i sovrummet och sen blir det filmis. 

Häpp på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar